Paper del professor a l’aula

En aquesta transició, que des de la meva prespectiva, no deixa de ser un procés empíric per acabar de definir el paradigma de treball a l’aula, si que hi ha algunes idees que van prenent forma.
Crec que és un error enfocar aquest canvi com un trencament absolut amb la manera de fer del moment. El canvi hauria de ser gradual, valorant tot el que encara és adequat al nostre moment i introduint, sense pressa però sense pausa, eines, activitats, dinàmiques consolidades per grups petits.

El treball en equip, per exemple, podria ser un bon punt de partida. Aquesta dinàmica de treball ja fa temps que s’utilitza a l’escola, però en determinades etapes és gairebé residual. És probable que adaptar determinades activitats ja previstes a aquest sistema de treball no sigui excessivament costós, en canvi els beneficis per als alumnes sens dubtes seran notables.

En aquest sentit, MAnu Doménech, profesora de llengua i literatura a secundaria aporta pautes i beneficies del treball en grup en el webinar del proper 3 de maig. També és interessant la seva presentació que trobareu embediad aquí mateix:

També poso a la vostra disposició el darrer webquest pensat per la matèria d’informàtica i per als alumnes de secundaria, que trobareu en la següent adreça:
http://webquestbotigavirtual.wordpress.com/
Anuncis

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: